Friday, October 4, 2013

Online shopping untuk pakaian Plussize yang Up to date

Assalamualaikum

Boleh di katakan orang perempuan sekarang memang gila online shopping kannn... termasuk laaa aku... tapi aku agak susah skit kalau nak beli baju guna online nih...bukan sebab tak lawa tapiiiiiiiii sebab takut tak muat... hehehe kadang tengok dalam fb macam muat...skali bila dah beli...eh..eh... hahaha muat tetap muat..cehhh!! Sedia maklum sudah body aku nih bkn macam korang yang selimm melim... aku kan chubby2 gitu...harus laa was-was takut tak muat kalau beli online nih.

So, sebelum ni kalau shopping online aku akan prefer beli barang lain selain pakaian la kan... tapi tuh la..aku nih bukan nyer jenis kaki jalan kat mall...so, agak terhad la jugak baju2 aku yang ada kan.Tapi kan nak di jadikan satu cerita... adela satu hari tuh..aku duk ngadap fb...skali aku ade ternampak kwn aku duk like satu fanpage nih...aku pun saje2 je la p terjah masuk kat fanpage tuh...skali aku tgk...makkk aihhh...cantik-cantik hokeh baju diorang...yang menambahkan lagi keterujaan aku bila aku tgk design baju-baju utk plussize pun up to date...harus laaa ko mengelupur sekejap...eh? hahaha


:: Nih la online shop yang aku tgh cerita ni ::


Tapi....biasala sebagai manusia biasa..haruslah ko rase eh, boleh percaya ker online shop nih...yela... bukan nak kata yang buruk-buruk tapi tak salah kan berwaspada sebelum terkena... aku baca jer org duk komen2 tanye psl harga la..size laa...saje nk tgk fedback owner online shop tuh. Bila aku baca ...kebanyakan yang nak beli pakaian dr page dia kene terjah website dye lak...aku pun ape lagi... try usha website plak...okeh...makin excited yerp.

:: Jangan lupa sign up dulu yer buat yang pertama kali membeli ::


Sebagai permulaan ...aku telah mencuba membeli satu pakaian dr website nih... tuh pun amik yang murah je..hehehe bkn ape...sbb first trial kan... kang kalau jd ape2..xdela terkilan sgt katanya... siap dapat potongan rm5 lagik untuk pembelian kali pertama... yang penting kene register dulu yer. Paling syok kalau kite banyak kali shopping kat mis claire nih kan...kite akan dapat point...so, nanti byk la diskaun yang kita boleh dapat... huehuehue suka2..  siap ade member's discount kalau selalu shopping kat sini taw... tgk gambar bawah yang aku dah petak kan dgn warna merah tuh. 

:: Aku beli baju nih buat permulaan...memang dah lama aku cari baju nih untuk dipakai dgn cardigan tapi kat kedai semua saiz padat2 ::

Sistem doang memang best...smooth jer... xdela terbelit2 sampai aku tak faham... hahaha aku kan tak suka mende yang susah2 nih... settle order dan buat payment...email dr company doang akan menyusul ke email korang utk memaklumkan yang kita dah buat bayaran... nanti doang dah dapat order... nak pos barang pun doang tetap kasik email...kira yakin la jugak kita rase sebab dapat fedback kan... and yang paling bestttt cepattt sgt dapat barang...aku ingat ker 2 3 hari baru dapat brg..nih arinih beli...lusa dah dapat.

Setelah puas hati dengan baju yang aku beli tuh...hehehe apelagi, hahahah dapat je gaji terus aku rembat 2 helai lagi...hoyeah..aku dah lama okeh aim kemeja jeans and jacket nih...nak shopping kat sini kene cepat-cepat taw..nanti gigit jari bila tgk baju yang kite nak dah sold out...hahaha tuh pun aku tak dapat warne yang aku nak tapi tetap beli jugak...pilih yang mane ade...hahaha happy kooo!! baju yang second aku order dah selamat sampai ...hehehe free postage kali nih sebab pembelian melebihi rm60..wink...wink. Harga memang mampu milik sebab kalau kat luar plussize memang mahal kan... size dari XL ke atas depend pada baju jugak.

Setakat ini aku memang puassss hati sangat shopping kat situ...huhuhu skrg nih aku kene pejam mata sikit bila tgk Fb...hahaha takut xtahan godaan...kihkih tapi yang best nyer lagi...kat fanpage mis claire selalu buat promotion taw...so, haruslah jenguk fb mereka. Sekarang aku dah tak de masalah nak shoppong online lagi...yeay!

Sila la cuci-cuci mata tengok collection diorang yang memang up to date sangat!! Jom Shopping !!!

More Info :

Fb : Mis Claire [ KLIK]
Website : Aishop online [KLIK]

p/s : Aku tak di bayar utk buat entry nih tp aku buat review sbb aku puas hati dan nak share dengan kawan2 :)

:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::