Friday, September 30, 2011

Aku & Koleks! Aku.....:)


Salam

Haishh ngade2 betol aku neh kan...td pas mandi2 after balik dr keje...duk lepak2 depan tv sensorang coz housemate keje mlm....pastuh tetba rase nk on9..terus bukak laptop..sambil2 check FB..ingat nak hupdate belog..bile da bukak blog..tercengang depan laptop..knape??? sbb blur xtaw nak tulis pasal hape?? he he he he..pastuh sign out blog trus tutup laptop...golek2 depan tV..haishh apsal xde citer best plak mlm neh..aduyaiii...

Bile da tutup laptop...haishh byk plak yang berputar2 dalam pale hotak utk di luah kan....then bukak balik laptop...pastuh tetba blank....ape yg berputar2 td dalam kpale aku nih...adusss...cepat tul aku lupe...tuh r manyak mkn kpale ikan...bak kate owg tua2..he he he pastuh mula laa terbit entry tanpa tujuan..ahaks! sabar jer laaa hati ini okeh!..

Sementara nak tunggu bateri laptop nih mampus..meh laaa kite memenuhkan ruang kosong ini..he he he he...
Aku dulu ske n minat gile bace novel...sumpah! suke..sampai mama aku penah mengamuk sampai cakap nak lempor novel2 aku..sbb aper?? sbb aku akan menghadap novel tuh sampai 24jam...sanggup tuh berkurung dlm bilik....xmkn...xmain...xtgk tv..xtido mlm pun ader..adus! kelakar pun ader rase..taksub punyer pasal kot....mama aku sangat marah bile bace novel time2 nak dkt exam..tp aku kan degil++ keras kepale...tetap jgk aku bace...siap kunci pintu tuh..kalau mama aku ketuk...aku sorok bwh bantal..he he he...

Aku jugak ader banyak gaks r koleksi novel2..aku beli wooOo...sanggup skip mkn kat sekolah semata2 nak kumpul duit beli novel...he he he kalau mama aku taw..mampus laa aku...bile da beli pakai duit sendirik...conferm2 laa kite akan sayang dgn brg tuh semua kan....yes!! mmg aku sgt sangat gan koleksi novel2 aku...aku start kumpul mase form 4...sampai laa aku belaja diploma..ader dekat2 13 bijik r...tp skrg nih ader dlm 10 bijik kot..sbb kazen aku pinjam, kwn adik aku pinjam laa....aku xske ok owg pinjam2 buku aku...tp time aku tade kat umah aku..adik aku bleh laks..kc pinjam kat kwn2 dye..

Kat setiap novel2 aku...aku ader tulis nombor2 taw...so aku taw laa novel maner yg aku beli dulu..he he he he kenangan tuh...siap da kaler2 kuning kulit buku tuh sbb dah lamer...dulu dapat biasiswa jerk..aku akan beli satu novel..tuh pun sorok2..beli gan kwn2..tkt mama aku mrh...tp skrg da kantoi da....mama aku penah nampak koleksi aku...he he he tp xleh kate ape r..sbb time kantoi  tuh aku da abes skolah...time tuh belaja diploma..heheheh...

Aku bleh minat bace novel..bile aku terbace novel kawan aku mase form 4...novel 1st aku bace tajuk  " Ombak rindu" mmg famous amous giler r novel tuh mase abad tuh...jadik kegilaan remaja perempuan zaman tuh...pastuh 2nd novel aku " Bicara Hati" pergghhh...lagi berhantu novel tuh...smapai skrg novel tuh org carikan....giler best!!..bile bace mula meletakkan diri dalam watak dlm novel tuh..he he he mula la berangan dgn hero novel tuh..padahal xde pun gambo hero dlm novel tuh...tp pakai imaginasi sendiri...adus...syoknyer!! he he he...

Lepas pada tuh..aku da start beli novel sendiri..novel pertama aku beli tajuk " sambutla cintaku" main beli jerk sbb xreti beli lg novel2 neh..he he eh...tapi bile da pandai tukar2 buku gan kwn2..mule r da pandai beli novel yg best2!...time tuh da mula ade fav writter....saper xknl fauziah Ashaari...Damia Hanna...Sharifah Abu Salem...Aina Emir...n byk lagi..tapi aku paling suke Fauziah Ashari n Damia Hanna...fuuhhh sampai skrg..novel diorang still mantap2...skrg da ramai penulis2 baru....

Tp sejak2 aku masuk degree...aku da stop bace novel2...bkn stop 100% tp 50% Jerk...nak tahu knape?? sbb aku xnak hanyut dlm jln cerita novel tuh.. he he he...ade ker mcm tuh??? ader..aku la tuh..org lain bce novel okeh aje..tp aku bce..serius aku akn feeling abes..kekadang sampai termimpi2 laa katekan....bile kite bace novel..kite nak jadik macm watak dlm tuh ...the love story yg mmg indah...tp mmg XAKAN laa terjadik dlm realitinye kan...sbb penulis guna imaginasi jgk nak buat cerita kan..even ader jgk yg true story...so..aku xnak terbayang2 gan watak2 dlm novel tuh semua...sampai laa skunk..bile aku da berkerjaya..hehehe...tp aku rase skunk mcm nk start balik r bace novel..skunk da keje..da ader duit sendirik nak beli novel..xperlu mintak duit gan mama lagik..hi hi hi...

Hamboi ko cik nugrul oi...dr duk xde idea nak tulis hape...pjg jgak laa ceritenye kan...he he he..okeh...jom tgk my koleksi...even gambo ntah ape2...xjadikk!!! camera henpon cap ayam jerk...he he he he he



:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::