Sunday, September 18, 2011

Mencari BELUT...!!!! erkkk


Salam

Hai..u ols semua...sehat kah??? op kos laa korang sehat kan....tp kenape shye yg kureng sehat nih....sepatutnye bile balik kampung ,.sehat r kan..hepy kan leh duk santai2...golek2 kat umah sendirik..tp shye nih pelik sikit..nak taw ape yg pelik??? hurmmm shye ader satu penyakit..bile balik kampung jerk shye akan ASTHMA..!!! oh no man !!! xtaw laa knape?? hurmmm...xpenah pegi pun jumpe doc..sbb bile shye balik ke KL...shye akan OK n mcm xpenah saket..sbb kalau kat KL or kat mane2 shye boleh jerk larik2...pastuh walk 6km bagai tanpa kene ASTHMA....pelik kan?? satu family sy da taw...mcm da jadik kebiasaan plak..tp yg tanggung saket dada xleh tito mlm adalah shye....tp shye suspeks shye alah gan bulu kucing....dulu shye xjadik mcm nih...tp sejak kucing yg di bela oleh adik shye da beranak pinak...baru shye kene mcm nh....yeah!! shye alah pada bulu kucing..sbb bile shye pegang jerk kucing or duduk kat tempat or sebelah kucing..shye akan selseme2 n batuk2 bagai...sampai laa shye akan ASTHMA...n susah nak tido mlm..sbb ssh nk benafas..!! redha je laaa...


Okeh...shye da start nak merapu ntah aper2...he he he ..shye nk citer yg shye dlm misi mencari BeLut!!! hu hu hu hu nyummy..nyummy...best woo...gile x best!! sedap woo...dulu mmg ayah akan bawak kami satu femily p mkn supbelut kat satu kedai kat bandar aku nih...dulu ayah aku jerk yg mkn..pastuh aku laa...aku kn suke try2 mknan..he he he...bile tgk ayh aku mkn...aku try r...huyoooo...sedapp nyer...lembut2 jerk isinye..mama aku xleh mkn time tuh sbb dye geli..sama r cam adik aku...tp skrg SATU family mkn...sbb ape kami mkn?? sbb belut nih kan byk khasiat dalaman...tambah2 aku duk asthma2 nih..tuh yg ayah aku ajak p mkn mlm nih..tp kedai yg slalu kami peg tutup plak..naseb ader kedai lain..yg boleh dikatakan sedap r jugak..lagi satu belut nih kan boleh cuci darah kotor...kami order sup belut n belut paprik!!..semua menu belut jerk...he he he he he gile ah!!!...tp mmg best woo...aku siap pawayah aku punyer agi..he he he he sbb xpuas..teruk tul r aku nih...ha ha ha a..xpe ayah aku mmg ske kaci aku mkn bebyk..!! 

Jom usha rupebentuk belut setelah selamat menjadi SUP yg berempah n jadik PAPRIK !!


Ala xbape nampak r..ingat nk zoom lelebih tp takut ayah mrh plak..he he he he mase makan sebok plak nk snap2 pic..kalau gan member bleh r kan...nih depan mak bapak ai..he he he he...lg pun tadik tempat terbuke sgt...dah la kat kampung..nnti org pikir aku ape plak...nak snap2 picture mknan..he he he ..kalau kat kL aku xkesah..ha ha ha sebenarnyer sbb tadik ader mmber abg aku..haruslaa aku segan bagan bagai..he he he he..

Skrg aku ngah kepanasan tahap gaban..huh naseb abg long aku tak balek kmpung..leh aku tito bilik dye yg berecon...huhu lege weh..aku rase nih kot tindakbalas mkn sup belut tadik kot...he he he ..konfem byk dye letak  ladahitam neh...sbb aku da asek berperang2 bunyik da neh gan adik aku..ha ha ha  gile xsenonoh cik nugrul oi!!!
:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::