Friday, January 27, 2012

Diam e2 Menawan..

Assalamualaikum

Hari ini hari jumaat...yeah semua org tahu..aku pun ingat, pagi2 tadi aku bersiap utk ke kerja..rilex n steady jerk...siap boleh bancuh2 air lagik then breakfast 2 keping kek coklat Appolo..Simple & Mudah..xperlu nak hidupkan api..he he he...Slalu agak kalut jugak kalau nk p keje..he he he he ader jerk yg tertinggal..dah kunci pintu pastuh bukak balik sbb tertinggal brg..he he he


Dengan kelajuan yg agak biase2 jerk aku memecut laju kenderaan rasmi aku utk ke keje...alahai..silau pulak pagi neh..nampak jalan pun da berbalam2...apelagi aku pun terus mencari eye protecter utk melindungi asset yg berharga neh... Mcm biase aku pick up bdk last shift then bdk tuh akan drop aku kat lobby airport...trus aku melangkah menuju ke tingkat atas untuk mengenalkan diri kepada pegawai yg bertugas...

Sampai jerk kat tempat keje...aku cam terpikir n termengelamun...Sedih...Sedih...mmg sedih, tapi apekan daya...kite hanya manuasia biase yg xboleh menolak ape org nak cakap pasal kite...kite xde niat pun nk cakap aper2..tp bile di salah ertikan...jadi mende lain plak..

Orang bertanye...kite dgn xde ape2 niat buruk...bgtaw ape yg kiter tahu jerk...tpi kenape di salah ertikan?? hurm...dlm hal neh..kite rase hanya diri kite & Allah SWT sahaja yg faham niat hati kite....mungkin cara penyampaian org tuh yg membuatkan nampak mcm kite yg bgtaw...trus di salah ertikan oleh org sekeliling...haduss...ape nk buat?? terime aje la...bia laa org nak anggap kite ape pun...mungkin dye xtahu tapi hanya Allah sahaja yg tahu niat kite...

" Kalau Jadi Peramah Pun Susah...Kalau Jadi Pendiam...nnti kate Kite Sombong Pulak"



:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::