Saturday, June 16, 2012

Buffet Murah gilerrrr !!

Assalamualaikum

Nak story mory skit pasal kedai makan bufet yg ohsem! kenapa ohsem?? sbb best wooo...murah jerk..mane nak jumpe kedai murah-murah cenggitu... Makan xcukup? nak tambah? tambah la seploh kali punnn yg penting guna pinggan yang sama...nnti kire pun harga sama laaa....tamo amik pinggan banyak-banyak pastu amik makanan banyak-banyak tapi xhabis...membazir amalan syaitan yer adik-adik(!) Faham?? :p

Hokeh, arituh my aunty biase ah ajak bekpes... dye tanye nak makan kat ner? so, aku ckp laa xkisah memane pun...then di sebabkan tengahari tuh kami malas nak masak...so, dye decide makan berat2 terus ah, he he he so? tetba dye ade cakap nak makan bekpes buffet x? aku ckp laa...xnak r, mesti mahal :p Tapi dye cakap bekpes pagi buffet only RM4.00 hokeh! melantak laaa banyak mane punnn...ohmakkkko! really? 

Apelagi terus pegi kedai tuh...dekat jerk dr umah, so, aku assume kalau buffet RM4 mesti makanan dye biase2 jerk kan TAPI mau terkezut aku nengok menu dye yg super ohsem! semua ader okeh, Nasi Lemak tentunya tapi lauk nyer sangat banyak...waaaa.... Sambal Udang, Sambal Sotong, Paru Masak Merah, Ayam Goreng Rempah, Telur Mata, banyakkkkk lagi sampai aku xleh ingat....Mee bihun and Kueh teow goreng pun ade hu hu hu

Di sebabkan aku nak try lauk-lauk tuh semua...aku amik nasi lemak pastuh letak udang, sotong telur mata... kalau kat kedai biase confirm rm7 lebih kan... pas abes makan aku tambah lauk...hehehe ratah sotong gan paru...my fav! gile puas hati he he he

Kat situ, pepagi dye ade sediakan dua jenis kuih pastuh teh or kopi panas include dgn harga buffet tuh. tapi kalau nak order air lain...caj lain r he he he. Stail makan kat situ, setahu aku makcik aku citer dlu xkisah nak amik makanan guna banyak pinggan tapi start mase aku pegi 1.6.2012 doang buat rule .. hanya guna 1 pinggan untuk harga RM4 tuh mean nak amik lauk banyak2 pun xpe...asal gune satu pinggan, kalau nak tambah lauk or nasi pun boleh. Diorang buat macam tuh nak elak pembaziran...yela, ner taw...mase ambik makanan tgh lapo...nafsu tinggi jerk...bile da makan sikit kenyang pastuh makanan yang amik banyak2 tuh dah xde sape nak makan coz da kenyang...kang dah membazir! Bagi aku bagus gak wat cmtuh...kire, makan satu persatu, xyah nk tamak.. dah makan sepinggan rase nak tambah lagik bleh bangun pegi tambah :)

Untuk Tapaw plak...satu polistren rm4,heheh pandai2 laa sumbat makanan dalam polistren tuh banyak2 ye dak? silap2 kalau yg pandai letak...leh wat lauk lunch terus kan? Makanan kat sini sangat sedap k! betul, xtipu :) Untuk makan tengari buffet dye RM7 jerk...lauk pun banyak tapi aku belum try lagik time lunch...makcik aku ckp kene dtg awal...kalau x cepat habis...yg bekpes pun sama...kene dtg awal..kalau dah abis diorang x tambah daa... he he he

Cite dah panjang lebor...tapi nama kedai xjugak disebut2...he he he eh! terlupa pulak...ni laa nama kedai nyer


:: Shani Cafe ::

Area Wangsa Maju, betul2 depan Wangsa Walk, sebaris bangunan CIMB

Nak tahu lebih detail, usha FB doang, leh usha lauk-lauk kat sana :)

oh! Jimat....Jimat

:: Terima Kasih ::

1 comments:

Gadis Kidal delete Friday, May 31, 2013 10:31:00 PM

hehehe terima kasih...ibu saya yang menguruskan retoran itu,.... =)

:: Drop your comment here :) ::