Friday, August 10, 2012

BuBuR Lambuk yg Ohsem!!

Assalamualaikum

Ehem-ehem, nak story skit...Minggu lepas saya ada balik kampung wiff my BFF.. al maklum ler kampung kami neh dekat la jugak walaupun berlainan negeri...dia "cik siti wan kembang" saya " Penyu telur"...he he he he

Alhamdulillah, dapat la jugak balik berbuka puasa bersama keluarga terchenta....kalau da balik kampung....selere makan confirm bertambah-tambah...lagik2 di bulan puasa neh...yuhuu semua rase nak makan... biase ah, nak masak sendiri... takut xjadik #padahalmalas :P

Tahun lepas, balik sekejap jerk, raye lagik la...xbalik...huhuhu sedih jerk.. Terikat dengan kerja Tapi Tahun nih alhamdulillah, Allah bagi rezeki dan peluang untuk balik beraya kat kampung.... alhamdulillah... Walaupun balik raya sekejap jerk tapi bersyukur sangat-sangat sebab Hari Raya Pertama saya berada di Rumah Datuk & Nenek... dan dengan keluarga tersayang...walaupun abg long saya balik raya di umah mertua dye...heheheh org dah kawen kan...

So, Keterujaan saya balik sebab nak makan BUBUR LAMBUK!! hoyeah, tercapai !! Thanks Mama :) Bulan Puasa Mmg nih laa yang paling sedappp n berselera...sedap hokeh! Kalau kat negeri lain saya xpasti la makanan ape yang boleh buat korang teruja mcm saya neh...he he he

Meh nak share gambo bubur lambuk yang ohsem tuh :)


:: Bubur Lambuk ::


:: Ikan Bilis Goreng, Paru goreng Merah, Ayam goreng, acar Timun ::

:: Sepinggan Utk Saya :) ::

Wahh...menyelerakan sungguh...nih la bubur lambuk versi Terengganu...Makan plak bersama lauk2 yang kat atas tuh...mmg best sangatt!!
alahai teringin la plak...huhuhu

:: Terima Kasih ::

1 comments:

si kiut lavender delete Saturday, August 11, 2012 2:14:00 PM

adoii..duk baca nih waktu time2 cenggini tergugat eah..hahahha

:: Drop your comment here :) ::