Friday, March 22, 2013

Program Mesra Amal Blogger bersama Anak Yatim Kasih Bestari


Assalamualaikum

Pertama-tama nya aku nak mintak ampun bebanyak sebab baru berkesempatan nak up entry tentang Program Bersama Anak Yatim nih.. Orang lain dah berpart-part dah...huhuhu tapi takpe, yang penting memori/kenangan berada di sana tetap segar dalam ingatan ni...cuma perlukan masa untuk memuntahkan semuanya di dalam blog untuk di buat tatapan pada masa depan he he he

Alhamdulillah... Pada Tanggal 24 Februari 2013 aku bersama housemate selamat sampai di Teratak Rumah Amal Kasih Bestari...huhuhu kami sampai lewat :( .... bukan kami sengaja tapi tuntutan kerja yang kami terpaksa dahului... kami bukan bekerja macam org lain keje...huhuhu kami shift malam, di sebabkan memang  dah niat dari awal-awal lagi nak pegi program nih..kami gagahi jua pecut dari sepang ke subang.. Nasib tak sesat...he he he. Malam tuh aku dah msj nadia (urusetia) yang kami kebarangkalian sampai lewat sikit...hehhehe


Di sebabkan kami agak lewat...kami blur di depan pintu pagar rumah amal tersebut...haishh, al maklum la...1st time join event blogger cenggini...semua muka-muka aku tak kenal... dalam hati "mane nadia nih? eh! tuh ker...nih ker?" hahahah sedaya upaya aku cuba ingat muka nadia nih...hahaha sebab dia satu-satu nya harapan aku kehkehkeh. Sesudah salam-salam dgn orang-orang kat meja, kami terus pegi dekat mereka-mereka yang sedang gigih mengecat. Semua tgh rajin bekerja..aku pun offer diri...nak cat kat mane nih? hehehe aku tak tahu pun yang ade kumpulan-kumpulan nih. Terus aku pegi ngecat kat pintu depan...warne purple mude...lagik la aku bersemangat nak cat... dari situ, bertegur sapa dengan mila...rupanya beliau yang mengetuai kumpulan ni..so, kami terus masuk group tuh..hehehe main sebat je group memane pun.

Berebut-rebut roller cat tuh gan budak2...hihihi rajin sangat...bagus betul! Rajin sangat sampai memanjat rak kasut..manjat gril semata-mata nak cat bahagian atas...aku rase aku ngan mila mulut duk " elok-elok dik...jatuh kan", " hey dik..jgn gurau2 ats nih", "Bahaya nih...dah...dah" hahaha risau kemain kami nih..takut woo nengok bdk2 duk manjat2 gitu. hehehe



Selepas siap, kami duk borak-borak gan budak-budak perempuan plak...malu + ayu2 mereka nh... ajak bergambo..malu-malu tapi nak...hehehehe sopan je..bila lunch...terus beratur p amik makanan..Menu: Nasi ayam + Mihun sup + puding jagung + nugget..best woo!! terus hilang penat mengecat.

Sebelah petang, ade aktiviti bersama anak-anak yang comel nih...wohahaha, sengih sendiri bila ingat balik suasana time tuh...aku rase mcm aku overexcited cam doang..hihihi sekali sekala release tension kerja dgn buat aktiviti mcm tuh pun best!.. menjerit-jerit aku main game-game yang dah di aturkan tuh...hahahah


Aku kumpulan 7...Naruto group! Kumpulan kami Juara hokeh!jgn jeles....ahaks! Mase aktiviti buat barangan dalam rumah menggunakan kertas A4 tuh yang pencetus semangat, sebab? kalau tanye ahli group.... memula tuh, kami xde idea pun...hihi pastuh bdk2 nih p buat bekas guna A4...dari situ..satu satu idea kuar bagai mencurah-curah...hehehe. Aku sibuk buat jamban n shower...hehehe Ayu buat cermin.. kak aieyda buat pancuran air tuh...yang lain-lain tambah2 ape yg patut..memula buat gtu sbb memasing ckp..buat je ape2 asal jadi...hambik ko! sekali no 1..mau tak terkejut...kihkih idea bila bergabung...kebabommmm ler jawabnye. :)

Kumpulan kami banyak menjuarai aktiviti-aktiviti lain hehehe sampai ade kumpulan yang konon-konon meragui kemenangan group kami...kehkehkeh...inai tuh kategori sayur-sayuran yer tuan2 dan puan2...kihkihkih spontan habis kitaorg mase main aktiviti ke 3..aku lupe nama #sorry hehe



 :: With Abul ::
 :: With Nadia ::

Dalam group aku, ade budak nama Abul.. dye nih duk sebelah aku mase duk main games...hehehe byk cakap, aku duk sembang gan dye je... siap main lukis-lukis lagik gan dye... konan nak tgk sgt ape aku lukis..padahal ntah ape2 aku lukis...saje je aku xnak tunjuk kat dye..bkn main beria dye tarik kertas aku..he2... Ade sekali tuh...aku ajak amik gambo, dye pun sengih2..malu lettew! aku ckp " jom la abul...amik gambo sesame" sambil sengih..kepala dah teleng2 ke arah aku... heheheh nak tapi malu lettew! beria aku senyum...sekali...huh! si abul nih p zooommmmm sampai gedabak besor... amik gambo sendirik...gini ler jadinye...gelak2 dye tgk gambar tuh.. pandai plak kenakan aku..hihihi.. kali kedua..aku plak yg pegang camera tuh..cheeeseeee sesame gan dye.


Dalam event nih muka yang aku kenal hanya nadia dan boni kacak je...tapi aku mcm was2 tuh ker boni kacak..dalam blog mcm lain skit...hahahaha aku sllu la jugak tgk2 video yang dye buat, lagipun sape tak kenal Boni Kacak kan?? giler la xkenal..heh!hehehe so,nasib sempat tarik nadia kejap...sbb nak amik gambo sesama dulu...ore kampung kito tuh!hikhiks tak dan nak sembang lama-lama...aku taw dye super bz time tuh...xpe, nnti leh jumpe lagik.

 :: Wif Blogger ::

Sempat jugak amik gambo dgn blogger...time tuh xkenal pun nama ape...huhu sempat tanye, nama blog ape? sis tuh jawab "anggun...." pjg lagi nama nye..tp aku dgr anggun jer..huhuhu...dalam hati duk kata "xpa, lepas nih mesti kenal nama" hehheeh see.... dah kenal...blogger iman...anaknye nama anggun rupenye...comey sgt anaknye..tuhpun tgk kat fb :)

:: Gambar beramai-ramai sebelum balik ::

Pukul 5.30 petang kami terus gerak balik...tapi kami singgah kat petronas dulu.. watpe? kami rest sekejap sementara tunggu maghrib...huhuhu sekali terlelap dalam kete... Lepastuh? selamat masuk dalam perut ABC seksyen 2 + Burger bakor Yazid hehehehe Alhamdulillah.

p/s : kenangan terindah + best :)


:: Terima Kasih ::

8 comments

Sheila Salim delete Friday, March 22, 2013 1:41:00 PM

Assalamualaikum awak. tak sempat pun nak bertegur sapa kan. nanti kita jumpa lagi ye. salam perkenalan daripada saya :)

Nory Zoulkefle delete Friday, March 22, 2013 2:06:00 PM

ooo kumpulan naruto...
memang best idea buat toilet tu...
kreatif sungguh...
hehehehe...
Nory kumpulan Doraemon..tempat kedua yang buat katil dari Ikea tu...
hehehehee

::EIDA:: delete Friday, March 22, 2013 2:34:00 PM

Hai saye ida. hehehhee..... salam perkenalan.. cewahhh ;))

Mimi Azirah delete Friday, March 22, 2013 3:43:00 PM

akak tau blog awk tp tak knl awk pun...bru tau nih blogger nugrul sakura..huhuhu

NugRuL SakuRa delete Friday, March 22, 2013 4:20:00 PM

Sheila : Waalaikumusalam... meja kite sebelah2 je tp xsempat nak tgur2 hehehe salam kenal jugak.

Nory :katil ikea hokeh! fuyoooo...nak gak nama ikea kat belakang...kihkihkih kreatif2 semua.

Eida :Hai, sy nurul...kehkehkeh

Kak Mimi : terkejut sy tgk nama list blog yg join event tuh...sbb nampak link blog akak...ahahaa padahal sllu BW kat blog akak...kihkih taw nama blog je..owner blog xcam..hehehe...rugi xamik gambo sesame..huhu

Pelengkap Rusuk Kiri delete Wednesday, March 27, 2013 2:39:00 PM

salam. tolong baca entri ni ye. maaf :(

http://pelengkaprusukiri.blogspot.com/2013/03/bengang-ke-bangang-maaf.html

missayu delete Friday, April 19, 2013 8:04:00 AM

elloooo teammate...huhuhu....rindu time main 5 nama tu....huhuhuuh

nadia farahida delete Friday, May 10, 2013 2:55:00 AM

haiiii nama saya nadiaaa :p
oolololoooo ada jugak entry event ni yeee. thank you nurulll. :) nanti kita jumpa gather gather lagi ehh. hehe. sorryyy hari tu tak sempat sembang lama2 sangatt.

:: Drop your comment here :) ::