Monday, June 10, 2013

Bean Bag Murah


Assalamualaikum

Yeah!! Memula sekali aku nak say TQ banyak-banyak kat beliau... eh? sape?...heheheh kat Ieda la tokey Chocolate Fountain yang semakin lama semakin bz uruskan bisnes cokelat yang makin maju nih...hehehhe. Sbb aku say TQ kat beliau? sbb lepas je bace entry beliau yang INI...terus aku dapat idea mencurah-curah hahahah...aku pun macam Ieda jugak..asal nampak bean bag je terus pegi usap-usap...tgk harga? terus blah...sebab mahal!! ye dak ieda?...heheheh so, aku pun komen kat entry beliau tanye detail kat mane nak beli sarung bean bag nih....yeay! akhirnya dapat gak cari sarung nya.

:: Sarung and biji-biji bean bag ::

Harga sarung tuh Rm50 ...ade jugak yg murah lagi tapi size kecik la kan...harus la aku amik size yang besar gedabak...tgk badan la weh! -,- kahkahkah takkan nak duduk secoet jerk...huhuhu mase beli kat parkson kat KL festival city tuh...aku memang dah nampak biji-biji yang patut bubuh dalam sarung tuh... lagipun Ieda memang ade cerita yang beliau beli biji-biji tuh or di panggil Polystyrene Foam kat situ terus.... harga dye 25 liter = Rm 10.90 . Tapi bagi aku mcm mahal lagikkkk...so, aku pun gigih laaa gugel and cari kat mane nak borong murah biji-biji nih.... wah! aku dapat jumpe 2 tempat...1 kat seremban dye jual 1kilo = Rm 19 dan 1 kat kepong 1 kilo = Rm 12 jerk!! harus lompat bintang tinggi-tinggi :p Kilo haruslan lagi banyak dari liter kan kan? 

Memula decide nak p yang kat seremban sebab dekat gan umah aku yang kat sepang nih...tapi pk seploh kali..haishhh banyak jugak beza tuh...kihkih lagipun aku mmg selalu balik rumah makcik aku kat wangsa maju tuh...so, dekat la jugak wangsa maju - kepong tuh :) okeh, meh sini aku nak share tempat aku borong biji-biji bean bag nih...untuk ieda jugak kalau nak Topup bean bag yang sedia ade tuh :)

:: Kilang mereka ::

Haa...nih gambo kilang buat mende alah nih...nampak tak alamat nya? jalan nak masuk ke kilang nih serammmm weh.... jalan bertanah merah...berlubang n byk anjing duk keliaran kat situ... so, plis pegi berteman yer... aku beli 5kilo = Rm60.50 kot ade tax. Sebelum pegi call dulu Ms.Lim dan cakap nak beli Polystyrene Foam yang bubuh dalam bean bag tuh... kalau ade stok ...dye suh datang terus...bayar then ambil. 

:: Depan pagar kilang...penuh polistren kan ::

Besar giler kan 5kilo biji-biji nih...muat-muat kereta Saga BLM aku tuh..nanti mase call Ms.Lim tuh dye akan tanye datang naik kereta ape? kalau ade van mmg untung...heheheh so, kalau nak beli nih kene kosongkan seat belakang yer...ms.Lim cakap kalau nak mintak asingkan ke plastik-plastik kecik ade caj tambahan yer..lagi satu.. agak2 kalau tak dapat nak agak lokasi sebenar kat mane...just tanye ms.Lim jer...detail giler dye terangkan and guide sampai kite jumpe kilang nya.

5 kilo biji-biji bean bag nih memang akan ade lebih kalau di masukkan dalam sarung bean bag aku tuh....banyak gak lebih nyer...aku anggarkan sarung bean bag aku tuh hanya gunakan 2 kilo setengah je kot...sebab memang banyak sangat lebihan biji-biji tuh...aku terus simpan wat spare kalau nak topup...hehehe tuh pun makcik aku rembat sikit letak dalam sarung bean bag yang kecik utk anak dye...paling jimattt kalau beli 5kilo then share2 gan kawan ker...so, just bayar rm30 je la..Jimatttt Takk?? rm50+rm30 = rm80 ... bila orang datang rumah..mesti tanye berapa harga aku beli ...bila aku gtaw harga..semua xcaye...yela, kat luar kan harga 200 ++ jerk.

 :: Besar gedabak tak? berebut gan housemate nih heheheh ::

Polistren foam nih makin lama dye akan makin mengecil kalau hari-hari duk bergolek tidoq atas tuh...so, better borong polistren foam banyak-banyak...puah hati hokeh!

Details Alamat kilang and contact no :

POLY FOAM Enterprise Sdn bhd.
Lot 9489 Mukim Batu, Batu 6, Jalan Kepong
52000 Kuala Lumpur

Tel No : (603) 625 12288 (HL) 62513388, 62518388
Email : enquiry@polyfoam.com.my
Sales coordinator : Ms Lim 

Selamat BerBean Bag semua :)


p/s : Nak tempah chocolate fountain murah? Klik SINI dan SINI





:: Terima Kasih ::

15 comments

nuha ahmad delete Monday, June 10, 2013 11:48:00 AM

mesti empuk habis ni hehehe

Mila Ahmad delete Monday, June 10, 2013 2:13:00 PM

boleh try pegi kilang ni. memang murah dari yg kat shopping mall tu.

NugRuL SakuRa delete Monday, June 10, 2013 8:13:00 PM

@nuha : mmg empuk sesangatt ler....sampai mls bangun ...hahahah

@Mila : mmg murahh sangat sbb tuh nak share gan kwn2 :)

tina arbi delete Tuesday, June 25, 2013 9:45:00 AM

Salam, saya blog jumping terjumpa ur blog. Nak tanya, sarung bean bag tu beli kat mana?

Hazwa Abdulhalim delete Sunday, June 30, 2013 3:29:00 PM

Salam. Boleh saya dapatkan alamat untuk beli biji-biji bean bag di seremban? Harap dapat membantu.

Hazwa Abdulhalim delete Sunday, June 30, 2013 3:29:00 PM

This comment has been removed by the author.

Cik Aann delete Monday, July 15, 2013 12:05:00 AM

Kat mane kilang tu..murahnyee..

NugRuL SakuRa delete Wednesday, July 17, 2013 1:54:00 AM

Cik ann : kat kepong...ade alamat nyer kt bawah tuh

NugRuL SakuRa delete Wednesday, July 17, 2013 1:56:00 AM

Hazwa Abdulhalim : Nih alamat and contact number yg kat seremban tuh... better call or email dlu

Rozita (019 658 3666) / Azman (019 658 8666)

Mitacorp Enterprise (002039641-T)
123A, Jalan S2 D31
City Centre Seremban 2
70300 Seremban
Negeri Sembilan, Malaysia

www.lullabean.com
www.facebook.com/lullabean

NugRuL SakuRa delete Wednesday, July 17, 2013 2:01:00 AM

@tina : saya beli kat parkson kl festival city kat danau kota....

Lin delete Sunday, August 25, 2013 1:13:00 PM

ooowwwhh..terima kasih atas maklumat ini..nk gi borong nih..huhu

Lin delete Sunday, August 25, 2013 1:15:00 PM

ooowwwhh..terima kasih atas maklumat ini..nk gi borong nih..huhu

Anonymous delete Thursday, October 17, 2013 11:53:00 AM

bestnye!

Anonymous delete Monday, January 06, 2014 11:10:00 PM

Salam..awk ambk order.x?Sy kt tpg xtau mna nk cri brg2 :(

Anonymous delete Friday, September 26, 2014 11:30:00 AM

thanks for the info. sy dpt beli sarung bean bag tu kat parkson alamanda. refill beli kat www.doubleztrading.blogspot.com je. diorg hantar smpai rumah. hehe. kos dlm 100 je utk 1 bean bag. still jimat lagi. thanx again

:: Drop your comment here :) ::