Sunday, June 9, 2013

Rumah Aku Masuk Pencuri !!!! :(


Assalamualaikum

Pada petang 6 June 2013....Aku tengah baring-baring atas tilam bilik sambil layan game favourite aku PitFall... Mum aku call yang pada waktu itu famili aku berada di rawang umah makcik aku... family aku dtg KL sempena cuti sekolah bulan 6... dah seminggu famili aku kat KL then akan balik ke kg pada 7 June 2013.. Aku ingat saje-saje la Mum aku call nak gtaw yang Baba & Maktok aku bru sampai rawang...tetiba Mum aku ckp yang dioarang tengah Otw nak balik Terengganu pada Jam 4 Petang....tak ker dah lewat time tuh? Rupanya Rumah Kami di Terengganu kene Pecah masuk!!! oh! Demmmm.... 

Rupanya jiran kami yang datang nak bagi makanan kucing terkejut bila ternampak pintu kayu utama rumah terbuka luas.... bila dye round2 sekeliling rumah dye nampak tingkap bilik parent aku dah kene cungkil.... huhuhu yang gerammmmm nyer...tingkap itu bergrilllll okeh...siap abang ngah aku drill lagi gril2 tuh semua.... macammaner lah pencuri tuh boleh bukak...confirm amik mase lama nak bukak itu semua :(

:: pencuri masuk ikut sini ::

Jiran aku tak berani la nak masuk..then terus call abg ngah aku... so, sebab tuh la famili aku tergesa-gesa balik sebab risau pintu terbukak luas...kang takut ade plak org lain yang masuk...ayah aku dah call kawan dye yg polis suh tengok..dalam hati aku duk dup dap dup dap jaa duk tgu berita. Alhamdulillah family aku sampai kat kg dalam pkul 11 malam.

Adik aku call gtaw yang banyakkkkk barang hilang...huhuhu :( dannnnn yang paling buat aku hampir menangis bila adik aku cakap " laptop kakak pun xde jugak" hukhukhuk sedih sangatttt aku rase sebab? aku memang sayanggggg sangat kat laptop tuh.... data and gambar2 dalam laptop tuh yang buat aku sedih sgt bila hilang.... tp nak buat macammaner...nangis air mata darah pun aku takkan dapat balik lappy kesayangan hamba tuh.... pasrah je la :(

:: keadaan bilik parent aku yang bersepah ::

Time tuh aku rase gerammmm + sakit hati sangattt-sangattt... wei! nih kalau dapat pencuri tuh mau rabak muke dye aku belasah...tetba time tuh nak jadi gengster pun ade...kuang..kuang...kuangg. Ape yang hilang?? TV LED yang melekat kat dinding pun dye nak sebatttt...aku boleh imagine macam maner gigih nyer pencuri-pencuri tuh nak bukak skru-skru tuh semua.... korang mmg berpesta yer kat dalam rumah bapak aku kan malam tuh!!! haishhh sabar2... Laptop 3 bijik... yang 2 bijik tuh mmg tengah rosak....1 yg aku elok lagi...Mum aku nak pinjam lappy  utk buat kerja...that y aku bg pinjam sebab kebetulan aku guna opis punyer laptop, Then 2 bijik tabung yang hilang.

:: hanya tinggal tapak Tv je :( ... ko mmg gigih kan!! grrr ::

Kami syak orang-orang kat kg tuh jugak...sebab cuba imagine family dtg kl 1hb .... abg ngah aku tak ikut sebab dye dtg kl gan tok aku 5 hb....maknenya 5hb malam terus rumah aku kene rompak.... eh! macam tahu-tahu jerk yang abg ngah aku akan ke KL 5hb tuh kan?? memang dah perhati dari awai nooo... umah aku tuh xlah besa sangattt....xla kaya sangatttt... huh!

Sakit hati bila tengok gambar yang adik aku kirim...habis berselerak...bersepah rumah kami...
Ya Allah! Ya Allah! 

 :: Almari Mum...habis bersepah ::

 :: Almari bilik Aku & my lil sis ::

:: Almari ayah aku paling kesian...semua pintu di bukak::

Malam tuh jugak ayah aku report polis... aku harapppp sangat pencuri-pencuri tuh semua kene tangkap...aku tahu mesti ramai yang masuk umah kami malam tuh..dari hasil geledah dan selerak yang korang dah buat tuh. 

Semoga kami sabar dengan dugaan yang di berikan ... Amin 







:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::