Sunday, May 18, 2014

Al - Fatihah untuk Ayah De :(


Assalamualaikum...

Pada pagi jumaat bertarikh 16 May 2014 aku di kejutkan dengan berita yang sangat mengejutkan apabila aku dapat call daripada abang long... Ayah de iaitu pakcik aku yang tinggal di wangsa maju bersama-sama dengan ciksu aku telah meninggal dunia...Allah... terdiam aku... mane tak nye... sihat je dia sebelum ni...walaupun dia mmg ade asthma...huhuhu

Sangat terkilan sbb arwah meninggal tanpa sesiapa ada di sisi nya... mase pukul 6.30 pagi adik ipar arwah nak pegi keje ternampak arwah tertiarap kaku menghadap lantai..kerusi timpa ke atas badan nya...Allah... mungkin terlalu sakit menyebabakan arwah sampai jatuh tertiarap. Mase itu ayah de berpakaian formal untuk ke kerja... mmg selalu arwah keluar rumah pagi sebab bekerja di putrajaya.

Semoga roh arwah tenang di sana bersama-sama dengan orang yang beriman... Arwah meninggal hari Jumaat... hari yang cukup mulia..penghulu segala hari... alhamdulillah.

Semua nya di permudahkan semasa proses mandi...kapan...solat jenazah dan kebumi...alhamdulillah...siap di eskot dgn kereta polis lagi..memang lancar jer perjalanan pada hari itu.

:: Al - Fatihah ::

Maafkan farah ayah de... Ya Allah..terkilannn sangat rasa hati sbb kadang2 layan tak layan je bila ayah de cakap...huhuhu tp farah mmg ikhlas masak kan makanan untuk ayah de...bawak ayah de p beli ubat... teman beli barang dapur. Dulu mase belajar aku penah tinggal sekali gan arwah kat umah atok and nenek aku...Arwah belum berkahwin...so, kdg2 aku la yg jd driver nye... tp tuh la.. kite nih kadang-kadang tak menghargai orang depan mata...bila dah tiada...baru terasa kehilangan...:( Macam tak percaya jeee ayah de dah tak de... rase macam ayah de pegi kursus jee... hmmmm

Walaupun ayah de kdg2 garang... tapi farah tahu jauh di sudut hati ayah de baik... Ayah de selalu belanja kami anak-anak sedara nya...mungkin ayah de sunyi sensorang...hmmm Farah akan doakan untuk ayah de.

Al - FATIHAH untuk Arwah Ayah De



:: Terima Kasih ::

1 comments:

Mimi Azirah delete Thursday, June 12, 2014 9:59:00 PM

Al fatihah utk arwah

:: Drop your comment here :) ::