Monday, May 26, 2014

RIM + Tayar Kereta Ku di curi .... grrrr !!


Assalamualaikum

Betul la orang dulu-dulu cakap...kalau nak kahwin mesti ade byk dugaan yang ko sendiri tak jangkaaa akan datang menjengah kat diri ko sendiri kannnn... memang aku betul tak jangka akhirnyaaaa aku kene beli rim kete + tayar baru di kala tengah bulan plusss tengah nak pakai duit sebab majlis kahwin kurang dari 2 minggu je time kejadian berlaku huhuhu T___T Nak nangis boleh? :p

Okeh, cerita cmni ...aku park kete kat luar kawasan rumah abg aku sebab aku punyer kad parking dah expired..pak guard tuh cakap aku kene renew dulu...tapi oleh kerana aku dah out of date..so, aku kene tunggu bulan 7 baru boleh renew semula. :(

:: Semua di rembat :( ::
So, aku memang terpaksaaa la parking di luar kawasan apartment... situ memalam memang sunyi sebab hujung jalan dah jalan mati. Tapi nak buat cmne, dah xde pilihan kan...kene jugakk la park kat situ...okey la... selama ni aku tinggal kete 2 3 hari...alhamdulillah selamat tapiii mase wesak day arituh aku balik agak lewat sbb pegi umah kwn aku kat subang.. dah lewat malam...memang takde la parking yang dekat2 dengan pak guard sbb dah penuh... maka, gigih la aku menapak jalan jejauh :(

Esoknya aku tak guna kereta sebab malas nak kuar...asyik hujannn jerkk... hari kedua aku keje shift siang... balik malam tuh aku singgah pasar malam then masa lalu kat deretan kereta yang parking kat luar tuh aku tetba jadi teringat kat kete aku. Dalam hati duk kata...nak p ker tak tgk kete? hurmmm pegi je laaa alang2 tgh naik motor ni kannn ( aku g keje naik moto sbb parking kete kat putrajaya sentral berbayar). Dari jauh aku tgk elok jer kete aku parking... tapi bila aku datang dekat..makkk aihh!! nak luruh jantung aku bila aku nampak tayar depan bahagian co-pilot tak de tayarrr ...grrrr terjerittt aku kat situ hohoho.

Hoiii hati panasssss tak leh nak cakap oi! nih kalau jumpe sape yang curikkk rase nak tumbok2 je muka orang tu :| geraaammm weh! Terus aku call abg long aku mintak suruh dye trun bawah tgk kete aku n tolong tukar tayar spare... aku memang tak daya dah. Dalam kepala da pikir mane aku nak cari rim sebijik je sebab minggu depan tuh aku da nak balik kg.

Malam tuh memang aku tak lena tido duk fikir pasal kes ni... huhuh oi! orang yang curikkk...ko memang dah susahkan org lain taw takkk?? harap suatu hari ko akan rase cmne perasaan aku bila tengah bulan xcukup duit nak beli RIM + TAYAR baru okeh! bukannn murahhh yer tayar kereta.

Alhamdulillah ...at last aku dapat jugak cari 2nd Rim + Tayar sebijik sahaja! ikut org kedai tuh dye suh tukar dua biji sebab nak balance kn bila drive tapi memang aku tgh nak pakai duit untuk majlis...so, aku tak dapat nak beli 2 tayar sebab bajet xde :(

Dugaaan ... Dugaannnn ...sabar...sabar... Terima kasih kat all my heroes.. Ayah ..Abg Long and Abg Ngah sebab diorg ikut teman aku carik tayar.. Alhamdulillah.

Kebetulan parent aku datang keesokkan harinya sebab pakcik aku meninggal sehari selepas tayar aku di curikkk hmmm tetba terfikir nasib baik aku g tgk kete malam tuh kalau tak lagi haruuu kalau aku baru perasan yang tayar kete aku kene curik mase pagi time kalut aku nak p umah pakcik aku yang meninggal tuh kan . Allah swt da atur yang terbaik dan gerakkan hati aku utk p tgk kereta mlm tuh.

ku terima dugaan ini dengam redha ...


:: Terima Kasih ::

3 comments

Mimi Azirah delete Thursday, June 12, 2014 10:03:00 PM

Ere akak plak yg geram jahat btul.otg yg mencuri tuh tau

Sheila Salim delete Wednesday, July 09, 2014 12:32:00 PM

Assalamualaikum awak. masyallah. kesian awak. dugaan nak kawin. takpelah.. ada rezeki lain utk awak. sabar banyak yeee

Cik Aann delete Monday, August 04, 2014 9:29:00 PM

Perrgghh terbaik dugaaann..xpe..selamat dh nikoh kan,,hehe

:: Drop your comment here :) ::