Sunday, October 25, 2015

Gara-gara tak dapat makan Mee Kolok Sarawak


Assalamualaikum



Gara- gara mengidam nak makan mee kolok yang fomous di negeri yang jauh nun di sana, sarawak. Nak pegi sana semata-mata nak makan mee kolok... mau laki ku geleng kepala 10x  hahahaha .... ok! fine! hahahaha 

:: Mee Kolok dari blog Zamani  ::

Sejujurnya sebelum ni memang aku tak pernah makan, rasa mee kolok tuh cemana rasanya tapi tahu la mee kolok tuh makanan tradisi org sarawak...memang sebelum ni pun tengok kat tv je pun..xde nak terliur teringin bagai hahahaha

Oleh di sebabkan hormon aku berubah kerana pembawakan budak, sejak dua menjak ni...kalau bukak tv tengok rancangan warung kita edisi sarawak punya kot...mak aihh menjejes air liur tgk si angah raja lawak yang jadi host tu makan... ok! boleh tahan lagik hahahah 

Lepas tuh bukak blog, nampak post pasal mee kolok lagikkk uwaaaa kenapa...kenapa ...dan kenapa .. hahahahaha terus google resepi nak buat mee kolok...heheheh tapi masalahnye aku tak tahu ape rasa mee kolok tuh..aku tgk mcm mee kicap gitu je hehehe so, aku mmg xde mood nak try masak mee kolok sebab aku xtahu rasa sebenarnye. 

Ada satu hari masa tgh kerja, aku nak pegi lunch...so, aku pusing2 kat food court kat Klia2, situ boleh kata makanan yang pelbagai negara banyak la jugak...mana tahu ade rezeki ade jual mee kolok hehehehe tapi ku hampa sebab xde punnn ... Tapi demi memujuk diri sendiri..aku order wantan mee (dry) faktor utama aku order sebab aku tgk wantan mee ni macam lebih kurang je dgn mee kolok hahahaha boleh gitu?? kikikiki Tapi of course rasa nye berbeza kan tp xpela.. asal rupa lebih kurang hahahaha ok!

:: Wantan Mee at Quinzin KLIA2 ::

Sama ker ?

hahaha boleh la dari tak de hehehe


:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::