Monday, October 26, 2015

Oh! My Lasagna


Assalamualaikum

Sekarang ni rajin sangat klik share resepi-resepi dari facebook hehehehe, semangat nak save dalam timeline, senang nak refer kalau nak mencuba resepi tu... boleh di katakan banyak jugak resepi-resepi yang aku share and try buat... hehehe Ahamdulillah ada yang menjadi and ada yang tak jadi...tp its ok kegagalan bukan penghalang untuk make it again again and again hahahaha semangat nampak! hahahah

Ok, baru-baru ni hati teringin nak makan lasagna ... nak beli yang dah siap agak mahal harganya plus saja rajin nak cuba buat sendiri bila tengok oven yang mama ku bagi belum di rasmi lagi dengan apa-apa masakan dari air tangan ku ni.. hehehe dari air tangan suami ku ade la sebab dia tuh memang suka try and error oven baru...apa yang dia buat aku pun tak tahu...ikut dia...keropok lekor pun dia nak masak dalam oven, punya la nak appreciate mak mertua bagi oven khennn hahahah

Preparation bahan semua complete hasil google and sharing dari FB.. tapi mostly aku banyak refer kat dalam blog cik epal punya resepi sbb nampak simple and senang je dia buat .

Nak tengok resepi Lasagna, klik SINI 

Bila dah siap bakar dalam oven, terkejut tengok kenapa keras kejung je lasagna punya slice ni hahahaha adoilaaa.... yer, kawan-kawan aku memang dah rebus dulu kepingan lasagna tuh tapi aku kurang pasti berapa peratus patut di rebus? 1st trial aku rebus lama...nak angkat kepingan tuh kemain susah sebab asyik terkoyak je..mybe dah lembut sgt kot...so, untuk 2nd trial aku celur la sekejap ... tp jadik cmni plak (refer gambar) sedih!!! kemain keras bila nak makan.



Dia punya inti dah sedap, sos putih pun menjadi...sedap tapi spoil dekat kulit lasagna pulak hurmmm hurmm ...Stress bila laki ku ckp... awat yang keras bebenor ni? cemana nak makan ni? Arghh!

Anyone tahu macam mana sebenarnya cara nak rebus kepingan lasagna ni? and berapa minit patut rebus? Please Sharing... sob..sob...

p/s : ku bakar selama 180'c , 30 Minit, Api atas bawah 
:: Terima Kasih ::

1 comments:

Anonymous delete Friday, January 22, 2016 6:27:00 PM

Kukus sehingga al dente iaitu tak terlalu lembut tak terlalu keras.. Dalam 3 minit okay dah..

:: Drop your comment here :) ::