Sunday, September 9, 2012

Kagum dengan Hasil Tangan Sendirik :)

Assalamualaikum

Today nak story pasal KUIH RAYA...hahahahah walaupun raya da lepas tapi still bulan syawal lagi kannn...kann...kannn ?? he he he aku kene jugak up kan entry pasal kuih raya untuk tahun nih sebab...sebab tahun nih aku rase paling banyak aku buat kuih raya...so nak story sket utk di jadikan kenangan... agak keterujaan di situ sebab hasil dari air tangan sendiri kot...bkn dari hasil tunjuk-tunjuk k..he he he 

Alhamdulillah Tahun nih sangat-sangat bersyukur sebab di beri kesempatan untuk buat Kuih Raya...Ya Allah...sangat lama xrase saat -saat mcm nih...tahun lepas aku mmg xdapat balik raya...so mood utk buat kuih raya mmg xde..then selalu tahun-tahun sebelumnya aku akan buat sejenis jer kuih tapi Tahun nih aku buat 4 Jenis ...walaupun hanya yang simple-mimple tapi alhamdulillah.... larissss!!! hekhekhek

Kuih Pertama Yang aku buat of course laaa.....

1) Cornfleks Coklat


:: Pink Purple paper cups ::

 Kuih nih mmg wajib tiap tahun buat cuma tahun lepas adik aku yang buat...nasib aku dah turunkan ilmu buat kuih nih kat adik aku...heheheh tapi adik aku neh agak malas nak buat kalau aku xde...xde teman, bosan la tuh...kuih nih mama aku yang ajar aku, masa tuh aku sekolah tingkatan 4 ...mama aku tunjuk sekali jerk..dengan harapan aku akan sambung buat...hahahaha mmg pun, tiap tahun aku akan buat kuih nih.


 2) Cornfleks Madu

:: dah masukkan dalam balang ::

Kuih nih first time aku buat walaupun tiap-tiap tahun aku cakap nak buat tapi xbuat-buat...tahun nih terlintas nak buat di sebabkan mama aku telah memborong sedozen madu...so, aku tgk macam banyak je madu then hasil dari lebihan cornfleks..tuh yang jadi jugak cornfleks madu neh...kuih neh kene bakar...so, aku sangat malas nak tunggu kuih di bakar,,,adus!

3) PoPia Oat

:: kecik-kecik jerk ::

Waahhh...kuih nih mendapat sambutan yang hangat di hari raya...ha ha ha ha siap ade sedara mara belah mama and ayah aku yg request taw...siap ader yg nak order pun ader...tp aku senyum-senyum jerk...sebab penat woo nak buat kuih neh...kene gulung2 kulit popia tuh satu-satu...lenguh aih...wat makan sendiri xpe, he he he kuih neh bape kali kene hidang sbb asek kosong je dlm bekas kuih... aku slalu buat kuih nih time xraya pun...wat kunyah2 depan tv wiff my housemate...layan woo

4) Kismis Cornfleks

:: gelap sket gambo neh ::

Kuih neh mmg dulu masa aku tecit2 selalu tolong mama aku buat...time tuh adik aku kecik lagi..tetba tergerak hati nak buat kuih nih..walaupun mama aku dah lupa resepinya..aku tetap gugel and berusaha mencari...akhirnye berjaya jugak buat...haish mengamit kenangan sungguh mase buat kuih neh...dah lame x main dengan tepung2 neh...hahaha 

Walaupun kuih-kuih yang aku buat nih biasa-biasa jerk namun aku tetap suka!! Alhamdulillah sebab semuanya menjadi dengan jayanya...

p/s : Tahun depan semoga dapat buat kuih yang mencabar lagi...aku suka semperit & almond london...tp xreti nak buat...heheheh
:: Terima Kasih ::

2 comments

Fara Chew delete Monday, September 10, 2012 11:03:00 AM

sdapnye kuih raya dye... xdan nk rase

NugRuL SakuRa delete Monday, September 10, 2012 4:17:00 PM

tuh la..tahun nih kita xdan raya skali..pakat bz blakow kannn

:: Drop your comment here :) ::