Friday, November 15, 2013

Cerita AidilAdha tahun 2013


Assalamualaikum

Kisah Aidiladha tahun ni lambah sikit bersiaran gara-gara terlupa nak transfer gambar masuk dalam laptopsss...hihihi Selalu tiap tahun mesti aku up entry cerita nak balik kampung kan tapi tahun ni hari raya aidiladha aku tak dapat balik sebab kene kerja... turn team mate yg dah ade anak laks balik sebab nak buat aqiqah.. he he he

Walaupun tak balik beraya.... tapi alhamdulillah...aku dapat merasai beraya wiff my bestie aka my osmet and kwn baru yg jaga site jb... hehehe first time plak raya dgn osmet aku...mungkin di beri kesempatan olehNya...sebab lepas nih osmet dah nak kawen bln 12 nih... so, nanti kami mungkin takkan merasai pengalaman yang macam ni lagi.

:: Masjid Bukit Changgang, Banting ::

 Pagi raya yang syahdu...kami bersiap untuk ke masjid di bukit changgang... suasana kat tempat aku tinggal nih still lagi mcm kat kampung...so, kami tak dela terasa sgt yang kami ni di perantauan..hahaha tapi ramai org bangla je la...hihihi

:: Nasi lauk gulai daging and ayam rendang ayam kampung ::

 Selesai solat sunat aidiladha...juadah pertama yang ku makan... walaupun takde singgang daging, daging masak kunyit, nasik kerabu, nasik dagang tapi alhamdulillah.... masjid ade jugak sediakan makanan...so, terubat sikit rindu kat kampung.

:: Lets start the journey ::

Oleh kerana, mood beraya ade dalam diri kami...hahah apelagi... pantang ade orang jemput ...kami ON kan je...hahaha so, terus ke damansara...rumah kawan osmet ... wahhh!! teruja hokeh tgk hidangan ...ade laksam... nasi kerabu... kek ... opkos ler terkam laksam dulu...my fav. ok...hehehe rezeki...rezeki..!! Gambar makanan x snap sebab segan oi kat rumah orang kan...hahaha lepak kat situ lama gak...dalam tengah hari...kami minta izin nak balik.


So, kemana kami selepas itu? heheh kalau ke damansara mmg tak sah laa kalau tak singgah ke ikea...kehkehkeh oi! terkejut kwn aku yg duk jb tuh...dye tanye, dtg sini nak beli brg rumah ker? aku ckp..tak lah...nak makan meatball...hahaha terkezut dye! perut tahap ape nih weh? sebenarnya kami dh kenyang tapi tuh la...tahap teringin nak makan meatball tuh dah melampau-lampau...dah lama nakkk...tapi jauh lak sebab kami duk kat sepang nih..alang-alang dah sampai damansara...harus la terjah!...even hari raya...ikea tetap sesak ok! sabaq je la !


:: Ikea! Kami datang ::


 :: Three of US ::

Perjalanan di teruskan ke destinasi seterusnya....ke mana yer?? osmet call abg dye yg stay kat kepong tapi takde rezeki aku nak rase ketupat palas yg mak osmet buat...sedap sgt! mmg sedappp sgt! untung laaa mak dye pandai buat...hehehe mama aku tak reti buat kuih-kuih traditional cenggini. Abg osmet takde kat rumah dye.


:: Osmet & Me ::

So, kami teruskan je la perjalanan ke rumah makcik aku di wangsa maju...makan rendang rusa...heheheh kebetulan makcik aku ajak dtg rumah dye sebab dye ade buat rendang rusa...kami pun singgah la... lepak sekejap je sbb dah ptg sangat..kami kan kerja malam tuh... gerakk terus ke sepang.

Alhamdulillah...Hari yang paling banyak kali makannnnn....kenyang setahun!! hahah. Sekian, cerita hari raya haji tahun ni di perantauan.... harap tahun depan dapat beraya di kampung..hihihi sebab tahun depan aku sensorang je...osmet da tawen!! Tahniah beb!... aku bahagia tengok ko bahagia... :)

p/s :: kami pakai baju purple secara berjemaah tapi tak plan punnn...hikhik








:: Terima Kasih ::

:: Drop your comment here :) ::