Friday, April 13, 2012

Jom Masuk Dapur #eDiSi 3 : Terung Filipino + simple menu :)


Assalamualaikum


Tengah- tengah bute nih kan best kalau dapat makan simpel2 jerk...hehehehe aku sebenarnya sangat suke makan lauk yang simple2 jerk...ala2 org panggil lauk kampung jerk...yang tuh la nikmatnyer...baru terasa duk kat kampung...whoaaa miss my hometown so much :(


Kadang - kadang tuh lagi r semangat kan kite makan even lauk simple jerk...hehehe tambah2 yg kering2 jerk..setengah org xleh makan sbb katanye nnti nasik terlekat kat kerongkong...tapi bagi aku...kunyah la 44 kali..ikut kata org dulu2 baru tak terlekat...he he he he


Di sebabkan aku suke makanan yang simple.. so ari tuh aku ader terjumpe satu blog.. dalam blog tuh dye ader share satu resepi yang agak best and unik..waahh aku apelagi...balik keje terus cari bahan.. terus aku try buat...sedap n sangat mudah...bgus kepada sesape yg suke makan lauk simple2..kalau la aku tahu resepi nih dr dulu kan best...he ehehe...nak tahu ape dia?? 


:: Terung ala Filipino ::


:: Terung di salut oleh telur dadar ::



Aku amik resepi dr blog ECA ... hehehe TQ ECA  sbb share resepi nye..lain dr lain kan..he he he tp xtahu laa kalau korang dah biase makan...aku mmg baru tahu n try.. xsabar nk buatkan tuk my mom sbb terung mmg fav my mom..hi hi hi


Alang-alang dah masak telur Terung ala Filipino...ermmmm apelagi terus goreng ikan tamban plus ikan bilis masak cili api plus ulam-ulaman + sambal tempoyakk...Terangkat Seyyy !!! makan plak bersama-sama nasik yang baru cedok dr periuk yang masih lagi berasap2...wow mantap!





:: Simple is better ::

So .. Selamat menjamu Selera Semua


P/s : Nak resepi ? ape lagik...Terjah blog ECA laa :) aku suke dye post entri makanan...sbb mesti yg pelik2...he he he sbb dye org sabah...so menu diorang lain skit dr kite di semenanjung ini..hehehE

:: Terima Kasih ::

1 comments:

IntaNBerliaN delete Friday, April 13, 2012 2:01:00 PM

bagusnya... msk utk mak yer.. :-)

:: Drop your comment here :) ::