Friday, April 20, 2012

Teman ku di kala sunyi...oh! LILO :)


Assalamualaikum


Setiap orang memerlukan teman kan? yup, di kala sedih, sunyi, kecewa and gembira... teman kite xsemestinye manusia sbb manusia lain pun ader perasaan sendirik yang xnak di ganggu and xnak di semakk oleh perkara2 yg remeh temeh. So, kite pun kene pk kan perasaan org lain jugak kan,... dah org penat so jgn di kacau kang dapat penampo free terus diam tak terkata kan kan kan..he he he he


Mungkin ini hobi baru aku? yeah! mungkin sudah menjadi hobi aku..oleh kerana byk sangat mase yang aku ade sekiranya cuti n untuk mengelakkan diri kebosanan tahap melampau..aku amik keputusan untuk membela seekor ikan laga yang di beri nama LiLo ini. Warne nye yang merah+ ungu menarik perhatian aku..WoW agak teruja aku pabila pertama kali melihat kecantikan pada sang ikan ini..he he he harga di beli dgn hanya rm6 sahaja.


:: hi, i'm LiLo ::
 So.. ini laa LiLo..nama di beri oleh aku..hampir sakit jugak kepale hotak aku nak memikirkan nama yang sesuai utk nya..oleh kerana aku kehabisan idea,,,jadi aku sangat bersetuju untuk namakan teman aku ini LiLo..say Hi to LiLo hokeh!


:: Hi, I'm LuLu... LiLo's fren he he he ::
 Harusla...LiLo tidak keseorangan..he he he sedangkan manusia di cipta berpasang-pasangan, inikan pulak binatang yang juga merupakan ciptaan Allah swt yg sangatttt cantikkk.. LuLu di jadikan teman kepada LiLo walaupun asyik berlagaaaaaa je keje mereka...hahahaha...kecian tapi cantik bile tgk sisik2 mereke mengembang. LuLu kepunyaan cik ZaZa, Housemate aku yg paling sempoi! kenape LuLu?? sebab ianya blue hokeh!

 :: Cantikk bile sisik kembang ::

:: My LiLo pun cantikkkk ::
 So, Tanpa mereka sunyi bosan laa kehidupan kami... penat balik bekerja hilang bile tgk keletah diorang...senang jerk nak jaga..bagi makan sekali sehari jerk...pastu tukar air bile dah keruh...bela ikan laga xmemerlukan alat oksigen seperti bela ikan2 yang lain. So ianya sanggatttt mudah.


:: Start nak berlaga keh keh keh ::

Orang kate ikan laga jangan di letak bersebelahan dekat2 nanti kalau selalau berlaga...nanti dye mati...sbb dye penat then sisik dyeorg boleh rosak..ibaratkan laa macam kucing jantan asik bergaduh...tak ker penat asikk bergaduh..he he ehe...so elakkan letak sebelah menyebelah..kami letak jauh2 k...gambo di atas tuh sajer jerk time nak main2 gan dorang...he he he


p/s : Nak tgk gambar LuLu lagikkk dengan perlbagai aksi dan gaya?? tgk kat belog tuan empunya LuLu  :)








:: Terima Kasih ::

2 comments

Syahidah delete Saturday, April 21, 2012 1:51:00 AM

bakpe picture xberapa clear ni?? btw, cantek sungguh ciptaanNYA nii... Subhanallahhhh

Syahidah delete Saturday, April 21, 2012 1:51:00 AM

cantik sungguh ciptaanNYA ni... Subhanallah!!!

:: Drop your comment here :) ::