Sunday, April 8, 2012

Review : Black MASK "BiogLo : ClearPore Deep Cleanser Mask"


Assalamualaikum


Sudah agak lame xmenjenguk ini belog maaa....#ayat sama kalau dah lamer x buat entry...he he he he he
Tapi kali ini aku nk buat review tentang black mask! yeah! Anda penah mencuba?? Kalau belum meh aku nk crite sikit ape kebaikan dye...


Yeah..aku mmg setiap minggu akan pakai/guna mask nih..tp kekadang terlepas gak...kalau penyakit MALAS dah dtg...2 3 minggu bru nak pakai balik..tapi selalunyer  aku akan tgk wajah aku...kot2 mcm kusam + berminyak + jerawat byk naik aku akan pakai.


:: Aku gune MASK nih " ClearPore Deep Cleanser Mask " ::

Cara dye mudah sajer..Picit bagi isi dye keluar then sapukan rata ke muke...dye macam likat2 sikit sebb terlalu pekat...untuk lebih menyenangkan..lembapkan tangan then sapu rata ke muke...lebihkan di bahagian hidung + pipi (sekiranye byk pori2 yg luas terbuka) and pliz hati2 pada kawasan kening and tepi muke...sbb nnti kalau terkene kat anak rambut..adoiii seksanye nak tarik sbb sakittt sgt...bagi yg berambut panjang sile tocangkan rambut anda..keh keh keh


:: Sapu rata mcm nih la...tapi kalau nk lagi best..pakai tebal2 sikit..hehehe nih pakai sikit jerk sbb nak jimattt ::

Biarkan kering selama 15 minit..makesure betul2 kering sbb nnti baru bestt nak tarik masker tuh..dalam proses nak kering tuh mesti kite akan rase muke kite teganggggg jerk! so time tuh kalau nk bg muke ada senyummmm...bleh r senyum memanjang....nnti pas cuci muke..mesti nampak tersenyummm jerk...hehehehe....kalau di biarkan lame2 akan terasa tegang mcm di tarik2. So dah boleh bukak masker tuh


Cara nak bukak...tarik slow2 dr tepi muke..kalau boleh mase tarik tuh jangan kasik putus...tp kalau da putus xpela...heehehe...sbb kalau kite pakai sampai kering + tebal..dye mmg tak kan putus...baru terasa syokk mase nak tarik tuh...puas gile rase! aummmmm!!...hahahaha Mase nak buang kat bahagian hidung tuh...anda perhatikan betul2 mesti ade bintik2 putih melekat kat situ...yeah!! bagusss....kat pipi pun same...mesti akan ader terlekat kotoran2 kat situ.


:: Nih la sisa masker yang telah di buka ::

Selepas cabut/tarik semua mesti ader tertinggal sisa2 dr mask tuh kan? sisa tuh agak payah nk buang sbb dye kecik or kt tempat2 hampir gan kening. so, cara dye amik toner yang slalu anda gune..letak pada kapas muka then cuci menggunakan toner tersebut...WoW...lagi puas hati!!!  


So, tatap laa muke anda di cermin utk melihat perbezaan dye..pasti akan rase lain sangat..


Kebaikan :


1) Menghilangkan bintik putih dan hitam
2) Membuang sisa2 kotoran pada pori2 muke kite.
3) Mengecilkan lagi pori-pori


Ape yang aku rase selepas pakai :


1) Kulit muke tegang
2) Bersinar-sinar
3) Lebih cerah ( xperlu make-up beria kalau kuar umah)
4) Segarrrrr sangat kulit muke...rase mcm g wat facial ratus2 kat kedai jerk..hehehe\


Mask tuh aku beli dekat Cosway.. harga RM 28, kalau ader promosi lagik murah. Masker nih ade 2 jenis yg jual kat cosway tuh 1 lagi jenis yang xleh tarik2..kalau nk cuci kene basuh muke gan air sbb yg tuh bkn mcm yg aku gune...dye lain skit..masker dye pun kaler kelabu (grey) . perbezaan dye ? yg tuh ade minerel lebih skit yang aku pakai nih biase punye kot tapi di sebabkan aku selese and puas hati pakai yg lama...so aku teruskan jer beli yg lama...


p/s : puas wooo dpt tarikkkk mask bile da kering...Woow!!!






:: Terima Kasih ::

8 comments

Jiwaku... delete Sunday, April 08, 2012 3:02:00 PM

lain mcm je aku tgk muka mu nurul.. 2,3 kali kelip2 mata aku baru cam itu muka kamu.. huhu.. anyway aku nk coba jugaklah.. tq 4 info.. hehe

NugRuL SakuRa delete Sunday, April 08, 2012 3:22:00 PM

@ jiweKu

hehehe...nmpak lain r kalau dah hitammm gtu gak..heheheh...try r...aku n=bru pas wat kat muke za..hehehe

Afiqah Nabilah delete Sunday, April 08, 2012 5:33:00 PM

budak kecik boleh pakai ke?hahaha

Anonymous delete Sunday, April 08, 2012 5:49:00 PM

Bestnyaaaaa. Nak try nak try. Dah la muka saya ni ermmm berkepuk dgn daki. Haishhh hehehe

Sarah Mohamad. Bukak dekat cc. Hehehe

CIK MAY delete Monday, April 09, 2012 9:34:00 AM

CM dah emel pasal foot detox tu ye..

eh..CM ada pki masker..tapi bukan mcm awk pki..tp lg murah..function mcm yg awk tjuk dlm entry tu..;)

Aku Penghibur delete Monday, April 09, 2012 4:27:00 PM

wow info berguna ...lelaki blh pakai ?? hahaha kunjan balas ke blog kamu

NugRuL SakuRa delete Wednesday, April 11, 2012 9:22:00 AM

@afiqah

budak kecik xdi galak kan la...sbb kulit muke dorang kan da lembut n comey lagikk...heheh

Anonymous delete Sunday, April 14, 2013 9:31:00 PM

Umur berapa sesuai ek pakai? 16 ok?

:: Drop your comment here :) ::