Monday, February 18, 2013

Edisi Makan2 di : Wadi Hadramawt


Assalamualaikum

Entry berkepuk lama dalam draft...huhuhu bila di tengok-tengok pada draft entry nih...eh, entry wajib publish ni hahahaha sebab harus la hargai orang yang belanja aku nih..kehkehkeh. Aku nak ucap Terima kasih banyak-banyak la kat makcik & pakcik kesayangan aku ni sebab sudi belanja makan anak sedara korang nih sempene besday aku yang ke 25 tahun lalu...haa..hambek ko! last year punye cite baru nak up entry..hahaha tapi xpe ni cite tahun nih...sebab besday aku kan 30 Disember...confirm la time makcik aku belanja nih dalam bulan 1 baru nih...so,xdela basi sangat cite aku nih...xnak gak ngalah tuh...hehehe

Okey, sebenarnya aku nak share tempat makan makanan Arab yang bagi aku sedapppp sangat..hehehehe #sedap ler org belanja kan..yuhuuu. Sebenarnya aku tak tahu pun makcik aku nih nak belanja...dye duk sibuk suh aku pilih nak mkn ape mase dye tunjuk fb restoren nih..aku dah ler xbape reti makanan arab nih..gasak ler pilih amende pun. 

Malam itu, kami pergi ler...1st impression mula-mula terpacak berdiri kat depan kedai tuh.. biar betul nak makan kat sini... nampak ala-ala exsklusif gitu..aku ni xmemilih sangat tempat-tempat makan...yang penting kenyang dan sodap..xnak la makan mahal2 tapi xkenyang kan...hehehe dah makcik aku dah jalan masuk..aku ngikut aje la.


Cantik interior dalam kedai itu...rase macam duk kat negara arab ler...dengan barang perhiasan nye.hihihi menu makanan pun sampai... semua makcik aku yg order sbb dye penah makan kat sini dgn member keje dye..so, kite serah kepada yang lebih arif..kehkehkeh. Kejap je hidangan dah sampai...mak aih... besar-besar jugak la portion makanan nye.


Kami order Nasi wiff lamb..nama arabnye aku lupe ler... makan 3 org kenyang nak mampus...xcampur lagik dengan makanan lain yang kami order.. ayam kebab, fish n chip..roti yang besar gedabak tuh...mmg dye kasik kot. aku paling suka...sos yang warna putih tuh..aku ingat mayonis..tapi bila cicah..rase masam-masam skit...sedap weh! kire xde la muak sangat. Air-air tuh aku dah lupe apeke nama nya..huhu sorry.


Hasil perkiraan di situ...tidak lah mahal sangat harga nya..kira mampu makan lagi la...hehehe banyak pun banyak..kire berbaloi-baloi la jugak... total semua yang aku makan nih aku tak tahu la brape sbb makcik aku yang belanja kan...tapi aku tgk harga-harga kat menu xde la mahal sangat sampai takut nak masuk makan kat sini hihihi. Nanti aku nak try makan kat sini lagik dengan housemate aku sbb kami sama-sama hantu nasi arab even makan banyak kali pun still xreti nak nyebut nama menu tuh kehkehkeh

So, kalau sesape nak try makanan kat sini...jom terjah ke alamat ini.

Wadi Hadramawt

No 226 Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur, (between Sucasa & petronas gas station)
Tel : 03 4253 333 / 03 42652032



P/s : Terima Kasih ciksu n pak alip :)




:: Terima Kasih ::

2 comments

Pelengkap Rusuk Kiri delete Monday, February 18, 2013 3:31:00 PM

terliuq sat.. hahaha .

Eca Dwinky Asha delete Wednesday, February 20, 2013 12:39:00 PM

kt sabah ada satu kedai nasi arab..ingt nak makan jugak kat sana...hehehe :)

:: Drop your comment here :) ::