Saturday, February 23, 2013

Edisi Makan2 : Sate daging sedap + Mihun celup

Assalamualaikum

Arituh aku balik wangsa maju, umah makcik bongsu aku ler...al maklum ler offday time orang lain keje..gitu ler jadi nye..cuti tak seiring bak kata makcik aku...hahahaha so, xdapat la aku nak lepaking lelame time malam sebab diorang kan berkerja...so, untuk menghormati mereka yang berkerja...kitaorg just makan-makan kat luar je.

Selepas beli barang selai dua seluar legging qhazeem a.k.a anak makcik aku, kitaorg mencari kedai makan untuk memenuhi isi perut yang sudah gedik-gedik mintak di isi. Tetiba makcik aku teringin nak makan sate...yuhuuu...aku pun ade jugak berkeinginan seperti itu, tapi tak terluah dek kata-kata..kekekeke

So, meh nak cite kedai sate yang aku rase sedap sangat...terutama sate daging je...bagi aku sate daging dia amat amat amatttt sedap hokeh (bukan pak amat heheheh) tak cukup melantak 20 cucuk share 3 orang ok... sate ayam dia tak sehebat sate daging dia...so, kami just order sate daging plus nasi impit je...ohsem sangat weh!!



Selain itu, aku try mihun celup...makanan famous ore kelate kata nya...hehehehe aku request semua isi..hahahah gile tamak kau...ayam..daging...perut...patut nye daging + perut dah sedap..ntah hape-hape mulut aku menyebut nak ayam + daging + perut wohahahah penuh mangkuk... sepatutnya mee/kueh teow/mihun celup sedap di makan dengan daging + perut lembu je...bagi aku la...setengah orang xmakan perut lembu...tapi tuh laaaaa yang sodap nye. Tak sah make mihun celup xdop cili jeruk/sambal cili...confirm ade baru terasa kesedapannye.

So, kalau korang nak rase kehebatan sate daging...keenakkan mihun/kueh teow/mee celup nih...moh ler terjah di kedai makan nih di bawah laluan lrt antara lrt wangsa maju ke lrt taman melati.. kedai makan nih tepi jalan je...agak sempit kawasan tuh...area TAR kolej wangsa maju.

Shedap ok!


:: Terima Kasih ::

11 comments

timm_bill delete Saturday, February 23, 2013 2:57:00 PM

aihh, xtahan tgk wlaupun xmkn sate dging ngn perut..ha3!!

Pelengkap Rusuk Kiri delete Saturday, February 23, 2013 4:12:00 PM

wah....nampak sedap :)

::EIDA:: delete Monday, February 25, 2013 11:12:00 AM

Hai nurul, ida ni, urusetia program amal kita smlm... datang jenguk belog ;)

Zana Adieyza delete Wednesday, February 27, 2013 3:22:00 PM

nampak sedappppppp...

salam kenal dari zana.. hari tu x sempat borak panjang masa event anak yatim tu kan.. kalau ada next event boleh la jumpa lagi kan..

Mimi Azirah delete Thursday, February 28, 2013 10:51:00 AM

Salam....sedapnye sate tuh..bak sket

ha la yang, den la blogger pinkummi tuh...luar lain kat blog lain...lalala

NM03 delete Thursday, February 28, 2013 11:56:00 AM

salam kenal. singgah sini terus tinggal jejak. jom tukar link, citer dan pendapat

Nory Zoulkefle delete Thursday, February 28, 2013 4:48:00 PM

nory datang jenguk siniii plak...

haishh terliur tgk mihun celup tu...nyumnyum

boni kacak delete Friday, March 01, 2013 12:00:00 PM

perut terus lapar melalak2 bila masuk entri ni.ahahaha

QasehnyaRania delete Wednesday, March 06, 2013 4:17:00 PM

semuanya menyelerakan tekak saya :)

dik, akak beli dekat kak atie :)
skrrg ada versi baru meh tgk sini

http://azatiesayang.blogspot.com/

tp kalau adik ddk area kl beli je dekat jln raja bot :)

tenku butang delete Thursday, March 07, 2013 6:58:00 PM

225

done follow..jom singgah sini lak.. n follow sekali yea.. =) http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/wordless-wednesday-i-hate-this-bagi-3.html?showComment=1362620836873#c8233176151603559504

nadia delete Friday, March 08, 2013 11:44:00 AM

nurulll, menjejes jejesss dah air liur nadiaaa T___T nak nak tengok lada potong tuuu. sedapnya makan dengan mee celupppppp.

:: Drop your comment here :) ::