Friday, March 23, 2012

Edisi Makan-Makan : SABA Nasi Arab :)


Assalamualaikum

Aku mmg xpenah makan Nasi-nasi arab neh...al maklum laa kat kampung aku mane nak ade org2 arab neh...kihkihkih. Saya agak musykil knape di panggil nasi ARAB?? mcm nasi beriani jerk?? ader BEZA ker Nasi Arab gan Nasi Beriani?? cer gtaw kat kitee yg xpenah nk tahu nehhh... =.=

Aku telah di ajak oleh houzmate ku utk meneman beliau menjamah nasi arabbbbb di cyberjaya.... agak esaited jugak beliau mengajak aku...hurmmm sedap kah?? so baru2 neh kami berdua pegi laa ke kedai SABA Restaurant terletaknye di cyberjaya...org ckp femessss sbb bile ckp nasi arab kat cyberjaya...semua org akan ckp...oooOooOooo nasi arab tuh...mmg sedapppp!!! so! lagik r kami teruja hokeh!

 :: Kad utk no meja ::


Biase ah kami nih...xsah hidup kalau xsesat barat..he he he he tapi at last kami jumpe k tempat tuh...tuh pun terpakse call member keje sbb dah kemane kami pergi...huhuhuhu. Mula2 sampai kedai tuh..aku mcm agak terpinga2..sbb aku tgk besar2 pinggan makan doang..penuh nasiiiiikkk hokeh..ingat makan hidang2 tp satu pinggan penuh tuh utk sorang makan...gile kaw! byk tuh..xmuak ker tp tgk semua licinnn jerk..so bile kami nk order..kami pandang each other sbb xtaw nk order ape...so ape lagi..mata memasing melilau tgk org sebelah punyer maknan...adus! nama2 makanan pun mcm susah ajer nk menyebutnyer...secara kebetulan org meja sebelah kami pun nak amik order jgk...so kami dgr diorang order dlu then baru kami order...he he he he dah mcm kambing masuk kampungggg #jakunnyerrr.


Kami order quater jerk...sbb takut half mcm banyak plak..ader lamb n chicken...so aku pilih chicken je laa...kan order pelik2 xmkn..membazirrr laa plakk. Sambil tunggu makanan aku usha2 kawasan...mmg penuh sangat2..padahal aku pegi dah pkul 4 lebih...ape yg special sgt kedai nih..semua org mcm laparrr jek aku tgk...cina pun ramai...sedap ker? Bile hidagan da sampai...

TARAAAAA !!!



 :: Quater set : Mandiii Chicken *Kot ::

 :: Quarter Set : Kibsah Chicken..Ayam dlm nasikk ::

:: Minum Teh Tarik jerk...sbb dgr meja sebelah ckp sedapppp..hehehe ::

Setiap set makanan tuh diorang hidang sekali gan sambal .. ala2 sambal belacan n kuah dal @ acar kene amik sendirik..layannn diri k!


Banyak kann...terkezut kami taw...kalau taw byk nih..kami order satu jerk then leh order mende lain..tapi xpe..1st time kan...nnti bile2 dtg lagik..dah tahu dah...nasik penuh pinggan...siap tertumpah2 lagik sbb penuh sangattt....tapi hati-hati bile makan yer sbb takut tergigit bunga cengkih yg sangat byk kt dalam nasikk tuh...huyoiii takut wooo ...kalau da tergigit boleh spoil taw mood makan..hancusss!!

Selamat Menjamu Selera Semua !!

:: Terima Kasih ::

6 comments

ecadwinkyasha delete Friday, March 23, 2012 4:42:00 PM

mak aiii.eca terliur tengok tu..sedap eh nasi arab ne?.nak cari la kat sabah...kotkot ada.heehee

NugRuL SakuRa delete Friday, March 23, 2012 5:38:00 PM

eca : mmg sedapppp....try la..kat sabah xtahu laa plak..heheh

Hanis MY delete Saturday, March 24, 2012 3:14:00 PM

mandi chicken tu nampak sgt yummy!

Jiwaku... delete Sunday, April 08, 2012 4:39:00 PM

best nasi arab nurul.. t mu dtg umah aku, aku suh abah aku masak nasi arab ye.. resepi made from mekah.. hehe

NugRuL SakuRa delete Wednesday, April 11, 2012 8:47:00 AM

hanis : mmg sedap ! nampak pun dah sedappp kan..hehehe

NugRuL SakuRa delete Wednesday, April 11, 2012 8:49:00 AM

fara : nak nak nak....heheheh bru nak try nasi2 arab neh

:: Drop your comment here :) ::