Thursday, March 15, 2012

Mencari Belut edisi II....erk!!


Assalamualaikum

Perlu ker beredisi2 bagai...kuang..kuang...kuang..da mcm mencari harta karun la plak...he he he xpela..xkisah..jgn wisau...selagi boleh..kite akan bercerite psl belut neh...bg yg kurang gemar n xpnh mkn..mybe akan kembang tengkuk sbb geli Tapi bagi yg menggemarinyer...ohyeah!! entry ini utk anda :) 


Sebelum nak bercerita panjang.. sile bace edisi I punye cerite...


Xjelas xnampak kan isi and bentuk sebenar belut nih after di potong2, di kerat2 kan..oleh itu, sy kembali sekali lagik untuk menjelaskan lagik keadaan sebenar2nyer..ha ha ha ha kire nih lebih zoom in lagik k..:)


Kali ini aku makan belut kat kampung aku..terengganu..nih kedai lain plak..xsama mcm kedai edisi I..tp tetap jgk sedap..kedai nih laa yg pertama kali aku try makan belut nih..kire paling famous la..org cina pun suke makan kat kedai nih...al maklum laa...kat kawasan kampung kat pantai timur...mane ramai sangat kaum cina nyer..kaum india lagi r..siap bleh kire ngan jari jerk...he he he 


Jomm kite usha gambo plakk :)


 :: Hidangan simple jerk..tapi sup belut tetap 2 mangkuk ::

 :: Semangkuk sup belut ::

:: Nih laa rupebentuk belut setelah di kerat2 ::

Zoom In Sikit 
he he he he
sy sudah laparrr bile mengenangkan sup belut ini.

Sup belut nih baik di makan semasa demam...sbb dye banyak khasiat tersendiri...yg pasti ianya mencuci darah kite...

bagus2 !!



:: Terima Kasih ::

1 comments:

sarah mohamad delete Thursday, March 15, 2012 1:32:00 PM

Hehehe adik saya 2 orang suka belutt tapi saya not like heheh :)

:: Drop your comment here :) ::